Kοινωνία και σχολείο: Mια σχέση υπό διαπραγμάτευση
Το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΥΠΟ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ» διοργανώνεται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και το Δήμο Χερσονήσου
Σκοπός του Συνεδρίου είναι να αποτυπώσει την υφιστάμενη αντιστοιχία των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων του σχολείου με τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και να διατυπώσει προτάσεις για τη βελτιστοποίηση της σχέσης σχολείου και κοινωνίας, έτσι ώστε το σχολείο να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ατόμου για πολύπλευρη προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο αυτό επιδιώκεται η καταγραφή ερευνητικών και θεωρητικών προσεγγίσεων και πρακτικών προτάσεων, η ανταλλαγή γόνιμων προβληματισμών και η προώθηση δημιουργικού διαλόγου σχετικά με την υφιστάμενη και την επιθυμητή σχέση σχολείου-κοινωνίας στη διαρκώς μεταβαλλόμενη κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα.
1. O ρόλος και οι λειτουργίες του σχολείου από το παρελθόν στο μέλλον
2. Χαρακτηριστικά του σύγχρονου και ανοικτού σχολείου: από τη θεωρία στην πράξη
2.1 Εκπαιδευτική πολιτική στον 21ο αιώνα
- - Αναλυτικά προγράμματα: Από τη ρητορική της στοχοθεσίας στη διδακτική πράξη
- - Σύγχρονες μεθοδολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις
- - Ανάπτυξη αποκλίνουσας σκέψης
- - Συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης
2.2 Το σχολείο ως κοινότητα: Ταυτότητες και ρόλοι στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων
- - Το σχολείο της συμπερίληψης
- - Συνεργασία του σχολείου με την κοινότητα
- - Ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων
- - Πρόληψη της σχολικής διαρροής και υποεπίδοσης
- - Σεβασμός και αξιοποίηση του πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών και των οικογενειών τους
- - Η συμβολή του σχολείου στην οριοθέτηση και ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου
- - Σχολείο και πολιτισμός
- - Διαρκής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
2.3 Συμβουλευτική στην εκπαίδευση- σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός στο σύγχρονο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον
Οι παραπάνω άξονες αφορούν τόσο την υφιστάμενη όσο και την υπό διαμόρφωση σχέση σχολείου και κοινωνίας. Οι εισηγήσεις πρέπει να απαντούν στους προαναφερόμενους κομβικούς άξονες σε δυο επίπεδα: την υφιστάμενη πραγματικότητα ή/και την επιθυμητή για το σχολείο του μέλλοντος.
- - Μέλη Δ.Ε.Π. και Ε.Π. των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ
- - Στελέχη της εκπαίδευσης
- - Επιστήμονες, ερευνητές και εκπαιδευτές ενηλίκων με ενδιαφέρον για τη θεματική του συνεδρίου
- - Εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων
- - Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές ΑΕΙ και ΤΕΙ
- - Μαθητές
- - Γονείς
- - Φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης