Συμμετοχή στη διεθνή έκθεση ITB Berlin 2015 – Συνεργασία Δήμου Χερσονήσου με Google Developers Group σε καινοτόμο project.
Στη διεθνή έκθεση ITB Berlin 2015, τη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στην Ευρώπη, που πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως τις 8 Μαρτίου στο Βερολίνο, συμμετείχε ο Δήμος Χερσονήσου στο πλαίσιο του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής για τη φετινή χρονιά, στο περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης, ανάμεσα σε 10.096 εκθέτες από 186 χώρες. Στο καθιερωμένο ως το μεγαλύτερο γεγονός της βιομηχανίας του τουρισμού παγκοσμίως, συμμετείχαν 127 πολιτικές αντιπροσωπείες, 3 βασιλείς, 95 πρέσβεις, 47 υπουργοί, 11 υφυπουργοί, 600 εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών, 5.180 δημοσιογράφοι από 75 χώρες, 350 μπλόγκερ από 29 χώρες, μεταξύ των 175.000 συνολικά επισκεπτών της έκθεσης.
Ο Δήμος Χερσονήσου εκπροσωπήθηκε από το δήμαρχο, κ. Γιάννη Μαστοράκη, τους αντιδημάρχους, κ.κ. Μανώλη Πλευράκη, Οικονομικών Θεμάτων και Διαχείρισης της Δημοτικής Περιουσίας και Ευθύμιο Μουντράκη, Τουρισμού και Απασχόλησης και τον ειδικό σύμβουλο σε θέματα τουρισμού, κ. Μηνά Λιαπάκη. Πολλοί τοπικοί επιχειρηματίες και εκπρόσωποι επιχειρηματικών ενώσεων ήταν επίσης παρόντες, καθώς και εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κρήτης.
Στο πλαίσιο της δικτύωσης με στόχο την εδραίωση καλών σχέσεων συνεργασίας πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με δημοσιογράφους και εκπροσώπους από ταξιδιωτικούς φορείς της Γερμανίας αλλά και της διεθνούς τουριστικής αγοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα συνεχίζει να εμφανίζει ισχυρή δυναμική στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά, τόσο μεταξύ των παραδοσιακών αγορών, όπως η Γερμανία - με τα νούμερα αύξησης για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να προβλέπονται διψήφια για τη χώρα μας – αλλά και μεταξύ «νέων» αγορών προέλευσης επισκεπτών από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
«Σε αυτή την τεράστια ετήσια γιορτή του ταξιδιωτικού τουρισμού έγινε ακόμα μια φορά σαφές ότι ο τουρισμός είναι ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία που διαθέτουμε κατά του κοινωνικού αποκλεισμού, της έλλειψης γνώσης για άλλους πολιτισμούς και, κατ΄ επέκταση, κατά της ξενοφοβίας», δήλωσε ο δήμαρχος Χερσονήσου, κ. Μαστοράκης, εντυπωσιασμένος από τη διοργάνωση. «Είναι πολύ σημαντικός ο συντονισμός κινήσεων δήμου, περιφέρειας και επαγγελματιών, με κοινή στρατηγική και σχέδιο δράσης σε βάθος χρόνου για να αναδειχθεί ο προορισμός στο διευρυμένο και πολύ ανταγωνιστικό τουριστικό περιβάλλον», τόνισε.
Την ανάγκη να γίνεται πλέον στοχευμένο μάρκετινγκ με συνεχή και συνεπή παρουσία στα τουριστικά δρώμενα, υπογράμμισε και ο αντιδήμαρχος Τουρισμού και Απασχόλησης, κ. Ευθύμιος Μουντράκης. «Εμείς οι ίδιοι πρέπει να δημιουργούμε ζήτηση για το προϊόν μας, δεν μπορούμε να αφήνουμε στην τύχη τους τις εκατοντάδες επιχειρήσεις και επενδύσεις του τόπου μας,» ανέφερε. «Εξετάζουμε μάλιστα σοβαρά το ενδεχόμενο να οργανώσουμε «εκπαιδευτική εκδρομή» στην επόμενη έκθεση του Βερολίνου το 2016 για τους επιχειρηματίες της περιοχής μας, καθώς εκτιμούμε ότι αυτό θα τους δώσει μια άλλη αντίληψη και κατανόηση των πραγμάτων του κλάδου μας», επεσήμανε.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης ITB Berlin παρουσιάστηκε μια καινούρια συνεργασία του Δήμου Χερσονήσου με την επίσημη κοινότητα των προγραμματιστών της Google στην Ελλάδα (τη Google Developers Group), ένα καινοτόμο και μοναδικό τρόπο να προσομοιωθεί η φυσική παρουσία του χρήστη στον τουριστικό προορισμό, αναδημιουργώντας τις αισθητικές εμπειρίες που περιλαμβάνουν: όραση και ακοή 360 μοιρών. Το GVR Project (Ελληνικό Project Εικονικής Πραγματικότητας/Greek Virtual Reality Project) για τον Τουρισμό και τα Ταξίδια είναι ένας μόνο από τους διαφορετικούς τομείς όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Εικονική Πραγματικότητα για την απόλυτη εμπειρία.
Βασίζεται στο project
του Google Cardboard, μια απλή συσκευή/εργαλείο φτιαγμένο από χαρτόνι που δίνει
στους χρήστες την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο της Εικονικής
Πραγματικότητας! “Cardboard, ο τρόπος της Google για την ανάπτυξη προσιτών
εργαλείων εικονικής πραγματικότητας (virtual reality-VR), που θα επιτρέψουν σε
όλους να απολαύσουν την εικονική πραγματικότητα με έναν απλό, διασκεδαστικό και
φυσικό τρόπο”.
Στο
Βερολίνο έγινε για πρώτη φορά η χρήση της εφαρμογής για το Δήμο Χερσονήσου με
τους επισκέπτες να εκπλήσσονται με τη «μεταφορά» τους κυριολεκτικά μέσα στον
προορισμό. Ήδη είναι έτοιμα δεκαπέντε (15) virtual
tours με πληροφορίες για το Δήμο Χερσονήσου σε
κείμενα. Να σημειωθεί ότι είναι ο πρώτος Δήμος στην Ελλάδα που προχωρά σε αυτή
τη συνεργασία, ενώ είναι η δεύτερη τέτοια εφαρμογή που δημιουργείται μετά το enjoyEvia,
τον επίσημο Σύλλογο Τουριστικών
Καταλυμάτων Βόρειας Εύβοιας, που ήταν ένας από τους αρχικούς οργανισμούς
που πίστεψαν στη χρήση αυτής της τεχνολογίας και στήριξαν το project
με κάθε
μέσο, προκειμένου να προωθήσουν περιοχές της βόρειας Εύβοιας (Λίμνη, Ρόβιες,
Ήλια).