O Δήμος

Συμπαραστάτης Δημότη και Επιχείρησης

O Δήμος

Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Χερσονήσου

 Μάθετε για το θεσμό Τα Οφέλη
Τρόποι Καταγγελίας
Το Έργο   Προτάσεις
Πως Ενεργεί   Επικοινωνία Ετήσιες Εκθέσεις

 

 

Ο Θεσμός / Μάθετε για το θεσμό 

Ο  Συμπαραστάτης του δημότη και της Επιχείρησης αποτελεί ένα θεσμό διαμεσολάβησης μεταξύ πολιτών ,επιχειρήσεων και Δήμου και αποσκοπεί μεταξύ άλλων ,στον έγκαιρο εντοπισμό και την αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης ,ορθής εφαρμογής των νόμων ,στη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών και στην αναβάθμιση των παρερχομένων  υπηρεσιών  της τοπικής αυτοδιοίκησης προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις ,σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής  και διαφανούς  διοίκησης .

 

Στόχος   του συμπαραστάτη  του δημότη και της επιχείρησης είναι  να καταστήσει τις διαδικασίες που αφορούν τον δημότη πιο απλές να βοηθήσει τον δημότη να διαχειριστεί το πρόβλημά  του αποφεύγοντας μια πρόσθετη προσφυγή στους ελεγκτικούς μηχανισμούς ή τη δικαιοσύνη ,, να συμβάλλει στην  καταπολέμηση  της κακοδιοίκησης ,τη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων. Ο θεσμός πέραν τούτων θα έχει ως αποστολή του την ενίσχυση και τήρηση της νομιμότητας ,τη δημόσια λογοδοσία των υπηρεσιών του  Δήμου και θα λειτουργεί με πλήρη διαφάνεια  αμεροληψία και αντικειμενικότητα με τρόπο που εγγυάται την εύκολη πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες του Δήμου  στους πολίτες .Αυτή ως ανεξάρτητη οντότητα λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ της τοπικής αυτοδιοίκησης και των κατοίκων του δήμου ενισχύοντας την εμπιστοσύνη τους και την αποτελεσματικότητα των δημοτικών υπηρεσιών .

Ο  Δήμος Χερσονήσου με τη διαδικασία και τη νομιμοποίηση που ορίζει ο νόμος εξέλεξε με την  με αριθμό 77/2024 απόφαση  του δημοτικού συμβουλίου του   συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης  στην συνεδρίαση  στις 26-3- 2024 την κυρία Χατζάκη Ευαγγελία συ/χο δικηγόρο που με την εμπειρία της την αυτοδιοικητική και την επαγγελματική  στοχεύει 

Α)  στην ανάδειξη του θεσμού ως ένα χρήσιμο και απαραίτητο στοιχείο που  αρμόζει και πρέπει να υπάρχει σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό Δήμο

Β) στην ενίσχυση της κουλτούρας της διαμεσολάβησης και της εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών και

Γ) την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών.

Έργο του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης

Ο συμπαραστάτης   σύμφωνα και με την διάταξη του άρθρου 77 παρ. 3 του ν. 3852/2010  δέχεται και διερευνά   ενυπόγραφες καταγγελίες άμεσα θιγομένων φυσικών ή νομικών προσώπων για κακοδιοίκηση εκ μέρους των υπηρεσιών του δήμου ,των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεων του . Στις περιπτώσεις αυτές έργο και αποστολή του συμπαραστάτη είναι η διαμεσολάβηση μεταξύ του θιγόμενου φυσικού ή νομικού προσώπου και της αρμόδιας υπηρεσίας καθώς και η λήψη των απαραιτήτων πρωτοβουλιών ,προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα ,ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα ( 30) ημερών στους ενδιαφερομένους  ως προς τις ενέργειες στις οποίες ο  ίδιος προέβη μετά την λήψη της καταγγελίας.

Υπογραμμίζεται  ότι δικαίωμα υποβολής αναφοράς στον συμπαραστάτη αναγνωρίζεται μόνο στο πρόσωπο του άμεσα θιγόμενου πολίτη – επιχείρησης . Συνεπώς, η ύπαρξη άμεσου έννομου συμφέροντος αποτελεί προϋπόθεση  του παραδεκτού της υποβαλλόμενης καταγγελίας ενώ κρίνονται  απαράδεκτες και τίθενται στο αρχείο οι καταγγελίες που υποβάλλονται για υποθέσεις τρίτων .

Εφόσον ύστερα από την εξέταση καταγγελίας προκύψουν φαινόμενα κακοδιοίκησης ,ο συμπαραστάτης δύναται να υποβάλλει συστάσεις προς τις υπηρεσίες  του Δήμου για την αποτροπή επανάληψης τους . Η υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στον 

συμπαραστάτη δεν αναιρεί την σχετική αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη ,ως ανεξάρτητης αρχής ούτε τις αρμοδιότητες άλλων ελεγκτικών οργάνων και αρχών .

Δεν πρόκειται για μια δημοτική υπηρεσία αλλά για μια ανεξάρτητη αρχή ,στην υπηρεσία των δημοτών και των επιχειρήσεων με στόχο την εξέταση και επίλυση  των προβλημάτων που ανακύπτουν .

Πως ενεργεί ο Συμπαραστάτης

Α) Ελέγχει  την επώνυμη καταγγελία.
Β) Απαντά στον δημότη εντός 30 ημερών.
Γ) ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΕΙ  στην υπηρεσία υπό συνθήκες  συντομίας και ευελιξίας.
Δ) Προωθεί την  ταχύτερη δυνατή εξωδικαστική επίλυση των διαφορών.
Ε) Υπερασπίζεται τη διαφάνεια και τη νομιμότητα.
Ζ ) Συμβάλλει στην ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών του Δήμου.
Η) Παραπέμπει σε άλλες αρμόδιες αρχές όταν το πρόβλημα ξεπερνά την  αρμοδιότητα του Δήμου. 

Ποιά ειναι τα οφέλη απο τη λειτουργία του Θεσμού 

Η ύπαρξη του Συμπαραστάτη δύναται να έχει πολλαπλά οφέλη

Α. Για τον δημότη – πολίτη   καθώς  θα μπορεί να απευθυνθεί σε αυτό το θεσμό για ζητήματα κακοδιοίκησης που τυχόν ανακύψουν  ,έχοντας μια  επιπλέον δυνατότητα εξεύρεσης λύσης στα προβλήματα που τον αφορούν στα πλαίσια της διαδράσης του με τον Δήμο.

Β. Για τις υπηρεσίες του Δήμου οι οποίες δύνανται να επωφεληθούν από τη λειτουργία του θεσμού ο οποίος με την κατάλληλη επικοινωνία και συνεργασία με τις υπηρεσίες αλλά και με τη δημοτική αρχή μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της  αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του Δήμου .

Γ. Για την ίδια τη δημοτική αρχή η οποία πέρα από το ότι θα έδειχνε έμπρακτα την προσήλωση στην εξυπηρέτηση των δημοτών της και την ευημερία του δήμου εν γένει ,θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί και η λειτουργία της που συχνά υπερφορτώνεται  από αιτήματα πολιτών που δεν  μπορούν να βρουν λύση σε κάποια υπηρεσία του Δήμου .

Επικοινωνία με τον Συμπαραστάτη

Διεύθυνση: Δημαρχείο Χερσονήσου, Γούρνες Πεδιάδος Τ.Κ. 70014, Κρήτη

Τηλεφωνο Επικοινωνίας: +30 2813 404693

Email: symparastatis@hersonisos.gr

 

Τρόποι Υποβολής Καταγγελίας – Αναφοράς

α) Υποβολή έγγραφης καταγγελίας, με εμφάνιση του ενδιαφερόμενου στην υπηρεσία και την παραλαβή αριθμού πρωτοκόλλου.

β) Υποβολή έγγραφης καταγγελίας με e-mail στο symparastatis@hersonisos.gr. Αυτό συνεπάγεται την τηλεφωνική επικοινωνία του γραφείου του συμπαραστάτη με τον καταγγέλλοντα για επιβεβαίωση της ταυτότητάς του και την ενημέρωσή του για τον αριθμό πρωτοκόλλου.

Για τις παραπάνω περιπτώσεις μπορείτε να κατεβάσετε στον Η/Υ σας απο εδώ  το Έντυπο Καταγγελίας – Αναφοράς 

Η υποβολή ανώνυμης καταγγελίας δεν προβλέπεται.

Ο κάθε καταγγέλλων υποχρεούται να αποκαλύπτει την ταυτότητά του στον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης πράγμα το οποίο θα επισημαίνεται εξαρχής στον ενδιαφερόμενο προκειμένου να υποβάλλει την καταγγελία του.

Προτάσεις 

Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης  δύναται   να καταθέτει ειδικές προτάσεις βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης . ΟΙ ειδικές προτάσεις αποσκοπούν στη βελτίωση των σχέσεων της δημοτικής διοίκησης με τους διοικούμενους ,ενώ εκδίδονται επ΄ευκαιρία   σημαντικών φαινομένων  κακοδιοίκησης  που εντοπίζονται από τον Συμπαραστάτη ,συνήθως μέσω των αναφορών που υποβάλλονται αλλά και με οποιονδήποτε  άλλο πρόσφορο τρόπο .

Ετήσιες Εκθέσεις 

Βασική υποχρέωση του Συμπαραστάτη του δημότη συνιστά η σύνταξη και δημοσίευση ετήσιας απολογιστικής έκθεσης ,η οποία θα πρέπει να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου ,ενώ , εντός τριάντα ( 30) ημερών από την υποβολή της έκθεσης του ,οφείλει να την παρουσιάσει σε ειδική δημόσια συνεδρίαση του οικείου  δημοτικού συμβουλίου για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής . Κατ’ αυτόν τον τρόπο λογοδοτεί  δημόσια συμβάλλοντας στην καταγραφή προβλημάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων ,σχετικά με ζητήματα που άπτονται  της χρηστής διοίκησης και βελτίωσης των υπηρεσιών του Δήμου.

 

..